Tooteid pole ostukorvis
Täna on sul võimalus tutvuda LELOSI disaini taga oleva inimesega. Disainijuht Sonja Rutar avab meile köitvate disainide taga peituvad saladused ja oma inspiratsiooniallikad. Saad ülevaate sellest, mis viib edasi armastatud kaubamärki läbi põlvkondade.
Kust sa leiad inspiratsiooni nii mitmekesiste LELOSI kollektsioonide kujundamiseks? Kas on midagi konkreetset, mis sind inspireerib? Näiteks loodus, kunst, arhitektuur, kultuur...?
Inspiratsiooni disainiks leian loodusest, geomeetriast ja erinevatest maalitehnikatest. Loomulikult on oluline arvestada trendide ja hetkemoe prognoosidega. Kuid võin teile öelda, et uus SambaLe kollektsioon on tõeliselt vapustav, kuna idee sündis Rio tänavatel. Uus retuuside kollektsioon rõhutab keha loomulikku ilu ja siluetti, sarnaselt nagu samba rõhutab tantsijate liigutusi. Mitmekesise disainivaliku tõttu armute sellesse koheselt.
Millist sõnumit sa disaini kaudu edastad? Kas võiksid öelda, et on olemas teatud disain, mida naised LELOSI retuusidena ära tunnevad? Ja kas on olemas nn ikooniline LELOSI disain?
OLELOSI on alati olnud värviline. See on olnud juhtiv põhimõte. Oleme tuntud oma julgete mustrite poolest. Müügi vaatenurgast on kindlasti mitu ikoonilist LELOSI disaini. Raske on esile tõsta ainult ühte; Ma võiksin neid lõputult loetleda. Suurepärased disainid, mida meie kliendid jumaldavad, on Barbados, Sepia, Narnia, Ardea, Scaria, Indiana, Waikiki, Trinidad, Pinion, Rosettes, Sponge...
Kas saaksid meiega jagada projekte, mille üle oled ise kõige uhkem ja miks?
Special Editioni retuusid on minu lemmikud, sest selles kollektsioonis loome täiesti uusi lõikeid ja kasutame erinevaid materjale. Aga ma olen ka väga elevil supsidest... nende erksusest... ja võib-olla olen neist lummatud, sest ma olen "mere inimene". Omanäoline on ka AirMeshi kollektsioon, mis paistab silma julgete stiilidega, mis on põimunud praktilisusega. Seda luues me kujutasime ette nii, et iga naine, olenemata vanusest, tunneks end nendes toppides, pükstes või skortsis suurepäraselt. Airmeshi võrk suurendab hingavust, muutes selle parimaks valikuks soojematel päevadel.
Millised tunded valdavad sind, kui näed oma disaine tänaval?
See on hea tunne... Uhkus, õnn ja rõõm, et inimesed hindavad mu tööd. Motiveeriv. Kui keegi on minuga, siis ma tavaliselt sosistan talle: "Vaata, seal on mu retuusid."
Kuidas oled aastate jooksul disainilahenduste väljakutsete ja uuendustega toime tulnud? Mis oli nende edu jaoks otsustava tähtsusega klientide – nii naiste, meeste kui ka laste – südamete võitmisel?
Iga kord, kui ma uute retuuside loomisega alustan, on see põnev. Kui ma alustan, ei tea ma kunagi, kuidas need välja tulevad. Mõnikord olen tulemuses pettunud ja siis lähenen uuesti kõigele teise nurga alt. Kuid mõnikord on energia õige ja ma töötan välja toote, mis meeldib väga inimestele ja muutub bestselleriks.
Milline on sinu loomeprotsess? Kuidas suhtud uue kollektsiooni kujundamisse?
Esmalt kujutan ma ette lihtsalt mustreid oma peas, suunda, kuhu ma pean minema, ja seda, mida meie kliendid ootavad või vajavad. Kuna ma tean meie sihtrühma, on töö palju lihtsam. Vahel järgin ennustatud trende, kuid LELOSI-le omase disaini raames. Arvestan värvide, tekstuuride ja mustritega.
Milline osa või hetk sellise ametiga tegelemisel on sinu lemmik? Mis sind kõige rohkem paelub?
Naudin alati loomis- ja viimistlemisprotsessi. Vahetan värve ja vahel ka mustreid. Kuna ma tunnen oma kliente, tean umbes, milline disain on "kriitilise tähtsusega" ja milline läheb hästi müüki. Mul peab alati mõni äss varrukas olema, et riskida. Aga see on tõsi, et kuni viimase hetkeni ei tea me kunagi, kuidas turg selle vastu võtab, ja see on natuke põnev. Kui disain on hästi vastu võetud, on elevust palju.
Millised on uusimad moetrendid ja kuidas neid tulevastesse kujundustesse kaasatakse? Kuidas ära tunda, millised trendid on LELOSI klientide jaoks olulised ja köitvad? Kuidas vältida trendide küllastumist, hoides LELOSI ainulaadse kaubamärgina?
Kindlasti on trendikaks läinud alt laienevate pükste mudelid. Laia säärega retuusid, dressipüksid... ja me võtame neid oma tulevastes kollektsioonides arvesse. Mugavus ja pehmus on esikohal! Need kaks elementi on peamised meie klientidele. LELOSI naine tahab end igal sammul oma riietes hästi tunda, nii et see on alati meie eesmärk.
Autor: Nikolina Koljanin